Kókuszkrémes-kávés süti és tervek

Nem tűntem ám el! Na jó, egy kicsit. :-) Időnként eléggé magam alatt vagyok, és nincs kedvem írni, vagy inkább, jobb ha nem írok. Azért gondolatban készülgetek a karácsonyra, azzal együtt, hogy ebben a megváltozott élethelyzetben félek is tőle, hogy milyen lesz.
Szeretnék majd egy adventi koszorút készíteni. A szomszédasszonyom foglalkozik ilyentájt koszorúalap-készítéssel, tőle szeretnék kérni egy alapot (illetve, már meg van beszélve). Dísznek pedig már aszaltam (a radiátoron) narancs-és citromkarikákat, úgy tűnik, jók lettek. Most almakarikával is próbálkozom. Azt a pár szem diót is begyűjtöttem, amit meghagytak a szemfülesebb emberkék (az utcán vannak a diófák...).


Szeretnék még egész fahéjat, esetleg csillagánizst, na és persze 4 gyertyát. Meg talán még valami szalagot...
Karácsonyra ajándékokat venni nemigen fogok tudni, de azt tervezem, hogy majd sütiket sütök, és azt adom ajándékba annak a pár embernek, családnak, akiket szeretnék megajándékozni. (Szüleim, volt párom szülei, barátnőmék). Majd a fiamnak szeretnék csak valami egyebet is venni, bár még fogalmam sincs, hogy mit.


A hétvégén le is teszteltem az egyik sütit, amit tervezek, csináltam egy próbasütést. :-) Ami igen jól sikerült, mert már egy morzsa sincs belőle. Mindenkinek ízlett, akinek vittem. Valójában ez egy tortarecept, de ezúttal én normál (négyszögletű) tepsiben sütöttem meg, és a végén kis kockákra vágtam, hogy tudjak csomagolni mindenkinek (fent említettek). Mire észbekaptam, hogy esetleg le kéne fotózni, már el is fogyott. Úgyhogy kép az most erről nincs, de jöjjön a recept:

Kókuszkrémes kávétorta

Hozzávalók:
Tésztához:
6 tojás
24 dkg kristálycukor
6 evőkanál erős feketekávé
18 dkg liszt
1 evőkanál őrölt feketekávé
késhegynyi szódabikarbóna

Krém:
2 csomag vaníliás pudingpor
7 dl tej
3 evőkanál cukor
10 dkg kókuszreszelék
25 dkg Ráma margarin
15-20 dkg porcukor
Díszítéshez: kókuszreszelék
Elkészítése
A tésztához a tojássárgáját a cukorral fehéredésig kavarjuk, a kávét kanalanként hozzáadjuk, majd az őrölt kávéval és a szódabikarbónával kevert liszttel elkeverjük. Végül a kemény habbá vert tojásfehérjét is beleforgatjuk.
Egy kikent, lisztezett tortaformába simítjuk, előmelegített sütőben, közepes lángon, 180°C – on, kb. 35 perc alatt kisütjük, és kihűtjük.
A krémhez a pudingport kb. 2 deci tejjel és a cukorral csomómentesre keverjük, majd a többi felforralt tejhez öntve, sűrű krémmé főzzük.
A tűzről levéve a kókuszreszeléket is hozzáadjuk, teljesen kihűtjük, majd robotgéppel, vagy habverővel krémesre verjük.
A margarint habosra keverjük, majd a porcukorral jól kidolgozzuk, s lassanként hozzáadjuk a krémet.
A tortát 3 lapra szeljük, a krémmel megtöltjük. Az oldalára és a tetejére is jusson belőle, s megszórjuk kókuszreszelékkel.

Változtatások, azon kívül, hogy nem tortaformában sütöttem ezúttal: a tetejét én csokimázzal vontam be, és még mielőtt megszilárdult, azt szórtam meg kókuszreszelékkel. Finom lett, jó krémes! :-)

Legközelebb, ha sütök, igyekszem nem elfelejteni fotózni is...

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése